Waarom gebruikmaken van een debiteurenbeheersoftware?
Debiteurenbeheer is het proces waarbij je als organisatie openstaande facturen opvolgt en ervoor zorgt dat klanten op tijd betalen. Dit omvat onder andere het versturen van facturen, herinneringen, het bijhouden van betaalstatussen en het eventueel inschakelen van incasso bij uitblijvende betalingen.
Voor veel bedrijven is dit een tijdrovende en foutgevoelige taak. Zonder een gestructureerd proces kunnen facturen te laat betaald worden, wat gevolgen heeft voor je cashflow en financiële planning.
Een debiteurenbeheersoftware, ook wel debiteurenadministratiesoftware genoemd, automatiseert dit volledige proces. Met de software van Payt stuur je automatisch facturen en herinneringen, houd je realtime inzicht in openstaande posten en heb je altijd grip op je debiteuren. Bovendien koppel je Payt eenvoudig met je boekhoudpakket.
Op onze integratiepagina zie je met welke pakketten je Payt kunt verbinden.
Ons platform biedt de volgende functionaliteiten:
- Geautomatiseerde opvolging: Wanneer een factuur niet wordt betaald dan volgt er een geautomatiseerd herinneringsproces tot aan de laatste aanmaning. Het bespaart 80% van je waardevolle tijd. De facturen worden ook nog eens 30-50% sneller betaald.
- Diverse betaalmethoden: De software biedt betaalmogelijkheden aan zodat het eenvoudiger is voor klanten om te betalen. Dit verbetert het betaalgedrag.
- Check op kredietwaardigheid: De software heeft een integratie met GraydonCreditsafe, hierdoor kan je de kredietwaardigheid van je klanten controleren.
- Dialoog via factuurportaal: Via de debiteurenbeheersoftware van Payt kan je klant op factuurniveau contact met je opnemen. In dit portaal staan alle facturen overzichtelijk op een rij zodat klanten eenvoudig kunnen zien welke facturen ze nog moeten betalen. Dit kunnen ze ook direct doen.
- Slimme betalingsregeling: In de software kun je eenvoudig een betalingsregeling treffen. Dit kan zowel geïnitieerd worden door jou als door je klant. Je stelt een minimum bedrag in en de opvolging gaat, net zoals bij de facturen en herinneringen, geheel automatisch. De betalingsregeling kan op elk gewenst moment in- en uitgeschakeld worden.
- Artificial Intelligence: Door het gebruik van AI maken we jouw werk nóg eenvoudiger. Onze AI-modules helpen je bijvoorbeeld met het voorspellen van het betaalgedrag van klanten, het automatisch labelen van binnenkomende berichten en het opvolgen van e-mails die niet worden geopend. Zelfs telefonisch contact met jouw klant kan automatisch worden opgepakt. Zo houd jij meer tijd over voor zaken die er echt toe doen.
Bekijk op deze pagina alle functionaliteiten die de debiteurenbeheersoftware aanbiedt.