Waarom gebruikmaken van een debiteurenbeheer software?
Het beheren van openstaande facturen en betalingen is voor veel bedrijven een uitdaging. Zonder een gestructureerd debiteurenbeheerproces loop je het risico op betalingsachterstanden, wat de cashflow kan verstoren. Hier komt debiteurenbeheer software om de hoek kijken. Onze tool helpt jouw bedrijf om op een geautomatiseerde manier facturen te versturen, betalingsherinneringen te sturen en het incassoproces te beheren, zonder dat je handmatig hoeft in te grijpen.
Ons platform biedt de volgende functionaliteiten:
- Geautomatiseerde opvolging: Wanneer een factuur niet wordt betaald dan volgt er een geautomatiseerd herinneringsproces tot aan de laatste aanmaning. Het bespaart 80% van je waardevolle tijd. De facturen worden ook nog eens 30-50% sneller betaald.
- Diverse betaalmethoden: De software biedt betaalmogelijkheden aan zodat het eenvoudiger is voor klanten om te betalen. Dit verbetert het betaalgedrag.
- Check op kredietwaardigheid: De software heeft een integratie met GraydonCreditsafe, hierdoor kan je de kredietwaardigheid van je klanten controleren.
- Notities en takenlijsten: Door de interne notitie functie kan elke collega eenvoudig aantekeningen maken op een specifieke factuur of bij een klant. Ook is het mogelijk om taken aan jezelf of aan een collega toe te wijzen.
- Dialoog via factuurportaal: Via de debiteurenbeheer software van Payt kan je klant op factuurniveau contact met je opnemen. In dit portaal staan alle facturen overzichtelijk op een rij zodat klanten eenvoudig kunnen zien welke facturen ze nog moeten betalen. Dit kunnen ze ook direct doen.
- Slimme betalingsregeling: In de software kun je eenvoudig een betalingsregeling treffen. Dit kan zowel geïnitieerd worden door jou als door je klant. Je stelt een minimum bedrag in en de opvolging gaat, net zoals bij de facturen en herinneringen, geheel automatisch. De betalingsregeling kan op elk gewenst moment in- en uitgeschakeld worden.
- Elektronisch factureren: E-facturatie is het proces waarbij facturen volledig digitaal worden verzonden, ontvangen en verwerkt in een gestandaardiseerd elektronisch formaat, zoals UBL (Universal Business Language) of XML. Hierbij worden de factuurgegevens direct in de administratie- of boekhoudsoftware van de ontvanger ingelezen, zonder dat handmatige invoer of controle van gegevens nodig is.
- Artificial Intelligence: Door het gebruik van AI maken we jouw werk nóg eenvoudiger. Onze AI-modules helpen je bijvoorbeeld met het voorspellen van het betaalgedrag van klanten, het automatisch labelen van binnenkomende berichten en het opvolgen van e-mails die niet worden geopend. Zelfs telefonisch contact met jouw klant kan automatisch worden opgepakt. Zo houd jij meer tijd over voor zaken die er echt toe doen.
Bekijk op deze pagina alle functionaliteiten die de debiteurenbeheer software aanbiedt.