“Payt draagt in belangrijke mate bij aan onze klanttevredenheid”, aldus Sybrand Brouwer, directeur en eigenaar van INDI. “Doordat we gebruikmaken van Payt ervaren onze klanten betaalgemak, kunnen ze snel en eenvoudig contact leggen over openstaande facturen en weten ze precies wat ze van INDI kunnen verwachten.” De directeur van het e-commerce bedrijf is ervan overtuigd dat een accuraat debiteurenproces met duidelijke berichtgeving een essentieel onderdeel is van de klantervaring.”
Snel en efficiënt
De dienstverlening van Payt sluit goed aan op de bedrijfsvoering van INDI. Deze webshop in technische onderdelen richt zich op professionals. Het bedrijf, dat nog maar vier jaar geleden is gestart, verstuurt jaarlijks ruim 80,000 facturen. “Dat aantal groeit iedere maand”, vertelt Sybrand. De lancering van het platform bleek een gouden greep; in de markt was een grote behoefte aan een snelle leverancier van technische onderdelen. “We opereren in een vrij traditionele branche, waar groothandels normale openingstijden hanteren, vestigingen hebben over het hele land en vertegenwoordigers op pad sturen om klanten te informeren over hun producten. Daar zijn we bij INDI volledig vanaf gestapt. Hoewel we een zeer kundig klantenserviceteam hebben, servicen de klanten zichzelf via onze webshop. Dat maakt dat we vele malen sneller en efficiënter kunnen. Alle orders die onze klanten voor 18:00 uur bestellen, kunnen de volgende dag voor 8:00 ’s ochtends in huis zijn.” De e-commerce business van INDI voorziet in een belangrijke behoefte. “Servicemonteurs bijvoorbeeld, zijn overdag druk met het bezoeken van klanten. Aan het einde van de dag kunnen ze de benodigdheden voor de volgende dag snel en eenvoudig via INDI bestellen. ’s Nachts wordt hun bestelling geleverd op een locatie naar voorkeur. Sommige bedrijven hebben wel meerdere verschillende afleverlocaties. We leveren zelfs in servicebussen!”
Debiteurenproces automatiseren
Doordat INDI het bestel- en leverproces zeer laagdrempelig heeft gemaakt, komt het voor dat ze meerdere bestellingen per week of zelfs per dag van dezelfde klant ontvangen.
“Toen we het platform van INDI ontwikkelden, wilden we het volledige traject digitaliseren, van bestelling tot facturatie. We kwamen erachter dat ons financieel pakket hier niet voldoende voorzag met betrekking tot het debiteurenbeheer”, vertelt Sybrand.
De directeur voelde er niets voor om een stap terug te doen en handmatig hun debiteuren te beheren. Met zulke grote volumes was dit immers een tijdrovende en arbeidsintensieve bezigheid. “We overwogen om zelf iets te ontwikkelen waarmee we ons debiteurenproces konden automatiseren, tot we in aanraking kwamen met Payt.