Stap vóór 31 augustus over en profiteer direct van onze gratis overstapservice.

Stap vóór 31 augustus over en profiteer direct van onze gratis overstapservice.

Image
Kies je land
Image
1000+ reviews
Logo
Logo
Logo

Dagelijks vertrouwen meer dan 17.000 gebruikers op ons platform!

Logo
Logo
Logo

Waarom wordt Peppol verplicht in België?

Vanaf 2026 wordt Peppol verplicht in België voor elektronische facturatie voor alle b2b-transacties. Dat betekent dat bedrijven hun facturen via het Peppol-netwerk moeten versturen in plaats van via e-mail of post. Peppol e-invoicing is een gestandaardiseerde manier van factureren, waarbij facturen digitaal worden uitgewisseld tussen softwarepakketten, zonder tussenkomst van pdf’s of manuele verwerking. Dit is overigens al verplicht voor b2g-transacties sinds 1 maart 2024.

Peppol staat voor “Pan-European Public Procurement Online” en wordt in heel Europa en daarbuiten steeds vaker ingezet als standaard voor veilige en efficiënte e-facturatie. In Nederland wordt Peppol ook steeds vaker ingezet voor elektronische facturatie.

Wat is het Peppol-netwerk?

Het Peppol-netwerk is een beveiligd, internationaal systeem voor het versturen en ontvangen van elektronische documenten zoals facturen, bestellingen en creditnota’s. Het netwerk is gebaseerd op open standaarden en zorgt ervoor dat documenten op een veilige, gestructureerde manier aankomen bij de juiste ontvanger.

Je verstuurt een Peppol-factuur niet rechtstreeks naar de klant, maar via een zogenaamd Peppol access point. Dit is een toegangspoort naar het netwerk. Zowel verzender als ontvanger moeten aangesloten zijn op zo’n access point. Dankzij deze infrastructuur verloopt het facturatieproces sneller, veiliger en zonder fouten door manuele invoer.

Image
1000+ reviews
Logo
Logo
Logo

Dagelijks vertrouwen meer dan 17.000 gebruikers op ons platform!

Logo
Logo
Logo

Waarom wordt Peppol verplicht in België?

Vanaf 2026 wordt Peppol verplicht in België voor elektronische facturatie voor alle b2b-transacties. Dat betekent dat bedrijven hun facturen via het Peppol-netwerk moeten versturen in plaats van via e-mail of post. Peppol e-invoicing is een gestandaardiseerde manier van factureren, waarbij facturen digitaal worden uitgewisseld tussen softwarepakketten, zonder tussenkomst van pdf’s of manuele verwerking. Dit is overigens al verplicht voor b2g-transacties sinds 1 maart 2024.

Peppol staat voor “Pan-European Public Procurement Online” en wordt in heel Europa en daarbuiten steeds vaker ingezet als standaard voor veilige en efficiënte e-facturatie. In Nederland wordt Peppol ook steeds vaker ingezet voor elektronische facturatie.

Wat is het Peppol-netwerk?

Het Peppol-netwerk is een beveiligd, internationaal systeem voor het versturen en ontvangen van elektronische documenten zoals facturen, bestellingen en creditnota’s. Het netwerk is gebaseerd op open standaarden en zorgt ervoor dat documenten op een veilige, gestructureerde manier aankomen bij de juiste ontvanger.

Je verstuurt een Peppol-factuur niet rechtstreeks naar de klant, maar via een zogenaamd Peppol access point. Dit is een toegangspoort naar het netwerk. Zowel verzender als ontvanger moeten aangesloten zijn op zo’n access point. Dankzij deze infrastructuur verloopt het facturatieproces sneller, veiliger en zonder fouten door manuele invoer.

Peppol-factuur niet rechtstreeks naar de klant

Het Peppol-netwerk is een beveiligd, internationaal systeem voor het versturen en ontvangen van elektronische documenten zoals facturen, bestellingen en creditnota’s. Het netwerk is gebaseerd op open standaarden en zorgt ervoor dat documenten op een veilige, gestructureerde manier aankomen bij de juiste ontvanger.

Image

Met de kracht van het Payt platform kies je voor gemak en duidelijkheid

Bespaar tijd en geld

Het opvolgen van openstaande facturen is tijdrovend en arbeidsintensief. Payt automatiseert repetitieve administratieve taken, zodat je je volledig kunt focussen op jouw core business. Bespaar tot 80% van je tijd en krijg facturen 30-50% sneller betaald.

Facturen in je eigen huisstijl

Het opvolgen van openstaande facturen is tijdrovend en arbeidsintensief. Payt automatiseert repetitieve administratieve taken, zodat je je volledig kunt focussen op jouw core business. Bespaar tot 80% van je tijd en krijg facturen 30-50% sneller betaald.

Grip op debiteuren

Het opvolgen van openstaande facturen is tijdrovend en arbeidsintensief. Payt automatiseert repetitieve administratieve taken, zodat je je volledig kunt focussen op jouw core business. Bespaar tot 80% van je tijd en krijg facturen 30-50% sneller betaald.

Ontdek onze scherpe tarieven

Maandelijkse kosten

Patiëntnota per mail

Patiëntnota per post

VECOZO declaratie (optie)

Factureren zonder zorgen

  • Implementatiekosten € 500,00
  • Verstuur onbeperkt patiëntnota’s per e-mail of post incl. iDEAL link
  • Ongelimiteerd eerste en tweede herinneringen versturen per e-mail
  • Ongelimiteerd laatste herinneringen versturen per e-mail en brief
  • Incassozaken inbegrepen, zoveel jij er nodig hebt
  • Ook papieren nota's of herinneringen versturen (€1,25)
  • Alle tarieven zijn excl. BTW

Standaard inbegrepen bij zorgtarieven

  • Ongelimiteerd aantal gebruikers
  • Automatisch herinneren van nota's
  • Rapportages en 24/7 inzicht
  • Maandelijks opzegbaar zonder gedoe
  • Ondersteuning per e-mail en chat
  • Gratis trainingen / webinars
  1. Ongelimiteerd aantal gebruikers

    Payt biedt een breed palet aan slimme functionaliteiten die naadloos aansluiten bij de betalingsprocessen in jouw organisatie.

  2. Naadloos aansluiten bij de betalingsprocessen

    Payt biedt een breed palet aan slimme functionaliteiten die naadloos aansluiten bij de betalingsprocessen in jouw organisatie.

  3. Ongelimiteerd aantal gebruikers

    Payt biedt een breed palet aan slimme functionaliteiten die naadloos aansluiten bij de betalingsprocessen in jouw organisatie.

Image
Payt biedt een breed palet aan slimme functionaliteiten die naadloos aansluiten bij de betalingsprocessen in jouw organisatie.
Quotee name Quotee role

Veelgestelde vragen over de tarieven

Fluctueert het aantal facturen wat je per maand verstuurt? Vraag dan een offerte op maat aan. We denken graag met je mee.

Jouw patiënten kunnen met een persoonlijke link die ze via de mail hebben ontvangen naar factuurinzien.nl. Hierna is het mogelijk om op basis van een postcode en huisnummer check bij het eigen beveiligde factuurdossier te komen.

De incassokosten zijn wettelijk bepaald volgens de Wet Incassokosten (WIK) en bedragen de volgende percentages:

  • 15% over de eerste €2.500
  • 10% over de volgende €2.500
  • 5% over de volgende €5.000
  • 1% over de volgende €190.000
  • 0,5% over een bedrag boven €200.000

Er geldt een minimumbedrag van €40 voor incassokosten, ongeacht de hoogte van de openstaande factuur. De schuldeiser mag dit bedrag altijd vragen. Bij Payt komen alle wettelijke incassokosten die je doorberekent volledig ten goede aan jouw organisatie en worden hierbij op jóuw rekening gestort.

Via Payt kun je je incassozaken doorzetten naar een gerechtsdeurwaarder of advocaat. Payt werkt samen met diverse deurwaarders en advocatenkantoren. Zo ben je altijd verzekerd van een partij in je eigen omgeving. In Payt kun je eenvoudig een koppeling maken met één van onze partners. Deze partner ontvangt dan direct alle bewijsstukken en communicatie die opgebouwd zijn in het dossier.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec et rhoncus tellus. Morbi a felis sit amet orci ullamcorper gravida fermentum eget massa. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Curabitur non ultricies lorem. Sed faucibus aliquet nisl, eget suscipit lacus interdum vel. In orci risus, fringilla non imperdiet at, imperdiet vitae neque. Nunc vestibulum eu massa rutrum rutrum. Aliquam vel maximus mauris.

Remove Cookie
In dit artikel